Bab 2 : Anak Patung Penggempur

“Pukul tujuh la kita masuk ni…” Ima mengomel seorang diri sambil menolak Zaitun yang ada di depannya kerana keadaan sesak. Manakala Sophia yang berada di belakang Ima memanjangkan leher mengukur panjang barisan tempat mereka berdiri.
Nasib baik mereka bertiga sudah membeli tiket awal-awal lagi. Kalau tidak sudah tentu mereka tak dapat menonton di hari pertama ini.
“Sabar je la… Nak buat macamana kan. Dapat tengok separuh pun jadilah… bukan best mana cerita ni.” Bunyinya macam orang merajuk. Ima menjeling ke arah Sophia sambil tersengih sinis..
“Apsal ko ni? Apsal pandang aku? Ko nak salahkan aku ke? Ok lah! Aku tak nak tengok cerita ni. Korang tengoklah dua orang. Aku blah dulu!” Sophia merasakan teman-temannya menyalahkan dirinya kerana lambat datang. Padahal, Ima tak bermaksud untuk menyalahkan Sophia. Lalu dia melangkah menuju ke arah tangga yang berhampiran dengan tempat mereka berdiri.
Biasalah… Kawan usik kawan…
“Woi! Kau nak kemana tu? La… merajuk la pulak…..!” Zaitun mengejar Sophia dari belakang.

Manakala Ima termangu melihat rakannya itu tiba-tiba meninggalkan barisan. Dia tak menyangka yang Sophia akan terasa dengan kata-katanya. Tapi Sophia memang orang yang sensitif. Tak boleh salah sikit, mesti terasa. Belum sempat Sophia membuka pintu rintangan api di depannya, tiba-tiba… 

Dapatkan sambungan cerita di Google Books percuma!

No comments: